Terapia Orthokine

Terapię Orthokine wykorzystuje się w leczeniu bólu, który wynika z przetrwałego stanu zapalnego związanego ze zmianami zwyrodnieniowymi lub pourazowymi uszkodzeniami struktur stawu. Orthokine znajduje również zastosowanie w łagodzeniu bólu w przebiegu reumatoidalnego zapalenia stawów oraz w innych układowych chorobach zapalnych.

Na czym polega terapia Orthokine?

Terapia Orthokine polega na podaniu naturalnego białka przeciwzapalnego w roztworze osocza przygotowanego z własnej krwi pacjenta. Białko to nosi nazwę antagonisty receptora interleukiny-1 (IL-1Ra). Interlekukina-1 (IL-1) jest białkiem przekaźnikowym odpowiedzialnym za pobudzanie procesów zapalnych toczących się w stawie. Stężenie IL-1 wzrasta w odpowiedzi na uszkodzenie tkanki. W przebiegu choroby zwyrodnieniowej dochodzi do zaburzenia stosunku między IL-1 a IL-1Ra, promując przewlekły stan zapalny oraz związane z tym dolegliwości bólowe.

Terapia Orthokine umożliwia podanie własnego białka przeciwzapalnego (IL-1Ra) w chory staw, bez substancji obcych dla organizmu.

Jak przebiega terapia Orthokine?

Proces przygotowania osocza bogatego w białko przeciwzapalne obejmuje:

• Pobranie krwi żylnej od pacjenta,
  • Inkubacja krwi w cieplarce (37°C), podczas której dochodzi do produkcji naturalnych białek przeciwzapalnych,
  • Odseparowanie frakcji surowicy bogatej w białka przeciwzapalne od skrzepu krwi (w specjalnej wirówce).

Przygotowana w ten sposób surowica jest podawana w formie zastrzyku 1-3 razy w tygodniu. Częstotliwość zabiegów jest ostatecznie ustalana indywidulanie przez lekarza prowadzącego.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Delta Sport Clinic sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie ul. Dworska 1b/1. Przetwarzamy Twoje dane osobowe zawarte w niniejszym formularzu, aby umożliwić Ci kontakt z nami poprzez zadanie pytania (podstawa przetwarzania danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów administratora w postaci komunikacji z użytkownikami strony). Twoje dane będą przetwarzane nie dłużej, niż jest to konieczne do udzielenia Ci odpowiedzi, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby odpowiedzieć na Twoje pytanie. Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Kliknij aby zapoznać się z pełną treścią obowiązku informacyjnego.

szpital Nowa ortopedia