Terapia Orthokine

Terapię Orthokine wykorzystuje się w leczeniu bólu, który wynika z przetrwałego stanu zapalnego związanego ze zmianami zwyrodnieniowymi lub pourazowymi uszkodzeniami struktur stawu. Orthokine znajduje również zastosowanie w łagodzeniu bólu w przebiegu reumatoidalnego zapalenia stawów oraz w innych układowych chorobach zapalnych.

Na czym polega terapia Orthokine?

Terapia Orthokine polega na podaniu naturalnego białka przeciwzapalnego w roztworze osocza przygotowanego z własnej krwi pacjenta. Białko to nosi nazwę antagonisty receptora interleukiny-1 (IL-1Ra). Interlekukina-1 (IL-1) jest białkiem przekaźnikowym odpowiedzialnym za pobudzanie procesów zapalnych toczących się w stawie. Stężenie IL-1 wzrasta w odpowiedzi na uszkodzenie tkanki. W przebiegu choroby zwyrodnieniowej dochodzi do zaburzenia stosunku między IL-1 a IL-1Ra, promując przewlekły stan zapalny oraz związane z tym dolegliwości bólowe.

Terapia Orthokine umożliwia podanie własnego białka przeciwzapalnego (IL-1Ra) w chory staw, bez substancji obcych dla organizmu.

Jak przebiega terapia Orthokine?

Proces przygotowania osocza bogatego w białko przeciwzapalne obejmuje:

• Pobranie krwi żylnej od pacjenta,
  • Inkubacja krwi w cieplarce (37°C), podczas której dochodzi do produkcji naturalnych białek przeciwzapalnych,
  • Odseparowanie frakcji surowicy bogatej w białka przeciwzapalne od skrzepu krwi (w specjalnej wirówce).

Przygotowana w ten sposób surowica jest podawana w formie zastrzyku 1-3 razy w tygodniu. Częstotliwość zabiegów jest ostatecznie ustalana indywidulanie przez lekarza prowadzącego.

Jeśli ich używanie przez nas jest Ci obojętne i się na to zgadzasz
to zamknij to okienko i po sprawie. 8)

Współczujemy Ci, że musisz to robić na każdej stronie i na naszej też.

Jeśli nie lubisz plików ciasteczek i nie zgadzasz się na ich wykorzystanie przez nas to opuść tą stronę. Innej możliwości przeglądania jej niestety nie ma. 8/

szpital Dworska