Zastrzyki z kwasu hialuronowego

Główną rolą płynu stawowego (mazi stawowej) jest zmniejszenie tarcia pomiędzy powierzchniami stawowymi podczas wykonywania ruchu. Ponadto, z płynu stawowego do chrząstki przenikają substancje odżywcze. W prawidłowych warunkach płyn stawowy cechuje wysoka koncentracja kwasu hialuronowego o wysokiej masie cząsteczkowej. Dzięki temu płyn stawowy zachowuje odpowiednią lepkość, chrząstka jest skutecznie odżywiana, a poślizg powierzchni stawowych jest optymalny. W warunkach przeciążenia lub w stanie zapalnym stawu właściwości płynu stawowego ulegają pogorszeniu. Zmieniona zapalnie błona maziowa wytwarza mniej kwasu hialuronowego i jednocześnie masa cząsteczkowa produkowanego kwasu jest obniżona. Zastrzyki z kwasu hialuronowego poprawiają właściwości płynu stawowego, stanowiąc cenną pomoc w łagodzeniu dolegliwości bólowych w początkowych stadiach zwyrodnienia stawu.

Jak działa kwas hialuronowy?

Kwas hialuronowy przyczynia się do redukcji bólu zwyrodnieniowego na zasadzie kilku mechanizmów. Proponuje się, że kwas hialuronowy:

• Polepsza właściwości mazi stawowej (lepkość i smarność),
  • Pełni rolę ochronną powierzchni chrząstki stawowej,
  • Hamuje stan zapalny błony maziowej i zwiększa ilość naturalnie produkowanego kwasu hialuronowego,
  • Bezpośrednio oddziałuje z nocyceptorami (receptorami bólu), hamując odczuwanie dolegliwości bólowych.

Zastrzyki z kwasu hialuronowego

1. Cingal
    Preparat stanowi połączenie kwasu hialuronowego ze środkiem sterydowym o silnym działaniu przeciwzapalnym i przeciwbólowym. Steryd zaczyna działać 2-3 dni po iniekcji i jego działanie utrzymuje się do około miesiąca czasu. W tym okresie równolegle pojawiają się efekty wiskosuplementacji kwasem hialuronowym, które utrzymują się przez kolejne kilka miesięcy. Dzięki temu Cingal szybko i na długi czas przynosi ulgę w bólu zwyrodnieniowym stawów.
  2. Monovisc
    Preparat stanowi wysoko stężony wiskosuplement kwasu hialuronowego, co umożliwia zastosowanie tylko jednej iniekcji w cyklu leczenia. Monovisc jest jedynym preparatem pozyskiwanym z naturalnej fermentacji bakteryjnej, dzięki czemu uzyskuje się wysoką zgodność tkankową z organizmem pacjenta. Największe korzyści z iniekcji odnoszą osoby młode z urazami stawu, sportowcy oczekujący lepszego nawilżenia stawów oraz osoby chcące szybko powrócić do aktywności.
  3. Orthovisc
    Preparat o podobnym właściwościach co Monovisc, ale z przeznaczeniem do wielokrotnej iniekcji tego samego stawu. Orthovisc jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które ze względów finansowych preferują wykonanie serii iniekcji.

Najczęściej zadawane pytania o zastrzyki z kwasu hialuronowego:

Zastrzyki z kwasu hialuronowego – czy są bolesne?

W trakcie wykonywania zastrzyku może być odczuwany lekki dyskomfort wynikający z ukłucia i wprowadzenia kwasu hialuronowego do stawu. Uczucie dyskomfortu powinno przeminąć po kilku godzinach od wykonania iniekcji.

Cena

100 - 800 zł

12-352-25-25

Jeśli ich używanie przez nas jest Ci obojętne i się na to zgadzasz
to zamknij to okienko i po sprawie. 8)

Współczujemy Ci, że musisz to robić na każdej stronie i na naszej też.

Jeśli nie lubisz plików ciasteczek i nie zgadzasz się na ich wykorzystanie przez nas to opuść tą stronę. Innej możliwości przeglądania jej niestety nie ma. 8/

szpital Dworska